![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katastrofa kolejowa w Osiecku – katastrofa kolejowa, która wydarzyła się 4 czerwca 1981 ok. godz. 15:45 na odcinku Skierniewice – Pilawa. W jej wyniku śmierć poniosło 25 osób, a 8 zostało rannych.
Przyczyną katastrofy był wyjazd pociągu osobowego 80215 relacji Skierniewice – Łuków ze stacji Osieck na szlak w kierunku Pilawy z pominięciem semafora wyjazdowego stacji Osieck wskazującego sygnał „stój”, w wyniku czego nastąpiło jego czołowe zderzenie z pociągiem towarowym 17082. Z uwagi na awarię jednego ...
Katastrofa kolejowa w Osiecku – katastrofa kolejowa, która wydarzyła się 4 czerwca 1981 ok. godz. 15:45 na odcinku Skierniewice – Pilawa. W jej wyniku śmierć poniosło 25 osób, a 8 zostało rannych.
Show more
Show less
Przyczyną katastrofy był wyjazd pociągu osobowego 80215 relacji Skierniewice – Łuków ze stacji Osieck na szlak w kierunku Pilawy z pominięciem semafora wyjazdowego stacji Osieck wskazującego sygnał „stój”, w wyniku czego nastąpiło jego czołowe zderzenie z pociągiem towarowym 17082. Z uwagi na awarię jednego z rozjazdów posterunku Jaźwiny, na odcinku między Osieckiem a Jaźwinami wprowadzony został ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze nr 1. Przed godziną 15:45 jechał po nim, zgodnie z sygnałami, pociąg towarowy 17082 wiozący rudę prowadzony lokomotywą dwuczłonową ET41-108, za którą znajdował się elektrowóz ET41-111 oraz 41 wagonów towarowych. Na tym samym torze znalazł się podążający w przeciwnym kierunku pociąg osobowy 80215 prowadzony jednostką serii EN57-1231. Czołowe zderzenie nastąpiło w km 91 linii Skierniewice – Łuków. W chwili zderzenia taśma szybkościomierza pociągu osobowego wykazała 44 km/h, natomiast towarowego 53 km/h. Na skutek czołowego zderzenia ucierpiały człony lokomotyw ET41-108-A oraz ET41-111-B (obydwa z lokomotywowni Idzikowice). W efekcie z członów ET41-108-B oraz ET41-111-A powstał ET41-108, natomiast uszkodzone człony zostały skasowane jako ET41-111. Kasacji uległ również EN57-1231 z lokomotywowni Łuków. W pobliżu miejsca katastrofy stoi pomnik ku czci ofiar. Kamienny krzyż z tablicą na której wykuto nazwiska ofiar katastrofy oraz informacja o fundatorach - pracownikach parowozowni Łuków. Za ![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|