![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pierwszymi środkami transportu na linii BSFE było sześć parowozów z tendrem, brytyjskich z fabryki Sharp Roberts & Comp. w Manchesterze zakupionych za łączną sumę 10.610 funtów szterlingów. W czerwcu 1843 r. zakupiono w Filadelfii w zakładach inżyniera Williama Norrisa siódmą lokomotywę bez tendra za kwotę 1.225 funtów szterlingów. W pierwszym roku pasażerów miało wozić 10 dwuosiowych, otwartych wagonów, zamówionych w Berlinie w zakładach Zoller u. Pflug, na łączną ilość 300 miejsc. Na początku 1844 ...
Pierwszymi środkami transportu na linii BSFE było sześć parowozów z tendrem, brytyjskich z fabryki Sharp Roberts & Comp. w Manchesterze zakupionych za łączną sumę 10.610 funtów szterlingów. W czerwcu 1843 r. zakupiono w Filadelfii w zakładach inżyniera Williama Norrisa siódmą lokomotywę bez tendra za kwotę 1.225 funtów szterlingów. W pierwszym roku pasażerów miało wozić 10 dwuosiowych, otwartych wagonów, zamówionych w Berlinie w zakładach Zoller u. Pflug, na łączną ilość 300 miejsc. Na początku 1844 r. rozważano zakup eleganckich wagonów krytych pierwszej i drugiej klasy wzorując się na wagonach z linii Lipsk-Altenburg. W w I kw. 1844 roku spółka miała już 7 maszyn i 49 wagonów osobowych oraz 36 towarowych.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
![]()
|
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
Linia kolejowa nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec (- Schlauroth) Śląska Kolej Górska na innych fotografiach |
||
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |