Do 1991 r. przystanek kolejowy z torem ładunkowym. Na przystanku wysiadała większość pasażerów z Milicza, gdyż znajdował się on nieco bliżej rynku niż stacja Milicz Wąsk. Znajdował się tu mały punkt kasowy w którym sprzedawano bilety od 1948 r. W latach 2010-2011 dawny przystanek przebudowano na ekspozycję taboru kolejowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą: ławy i stół, tablica informacyjna, stojak na rowery, oświetlenie terenu. Na dawnym przystanku ustawiono na fragmencie toru wagon motorowy MBxd1-168 ...
Do 1991 r. przystanek kolejowy z torem ładunkowym. Na przystanku wysiadała większość pasażerów z Milicza, gdyż znajdował się on nieco bliżej rynku niż stacja Milicz Wąsk. Znajdował się tu mały punkt kasowy w którym sprzedawano bilety od 1948 r. W latach 2010-2011 dawny przystanek przebudowano na ekspozycję taboru kolejowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą: ławy i stół, tablica informacyjna, stojak na rowery, oświetlenie terenu. Na dawnym przystanku ustawiono na fragmencie toru wagon motorowy MBxd1-168 (seria 9 sztuk 1Aw/M zbudowanych w Warsztatach KD Krośniewice w latach 1964-66, na Krośniewickiej KD w latach 1966-2010), wagon pasażerski Bxhpi (seria 1Aw produkowana przez FW Świdnica w latach 1954-57, razem 126 sztuk, wagon z Sochaczewa) i wagon towarowy-brankard bagażowy FTdxh-924 (typ 72W prod. Konstal Chorzów) oraz lokomotywka Diema DS22 (num. fabr. 1691/1954 z Zwolle w Holandii, która trafiła do Polski w 2010 r. do Krzyża Wlkp.), ustawiona z wagonem do przewozu torfu.
Show more
Show less