MENU
Stacja kolejowa Psie Pole.

[Poprzednio Dodał: max° - Data: 2006-10-14 22:45:33 - Odsłon: 4359]


Dodał: maras° - Data: 2020-01-09 22:47:21 - Odsłon: 904
Lata 1900-1902


Budowę stacji Psie Pole rozpoczęto w 1865 r. w ramach realizacji linii Wrocław - Kluczbork - Fosowskie przez Towarzystwo Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte Oder Ufer Eisenbahngesellschaft, ROUE). Ruch na całej trasie otwarto 15 listopada 1868 roku. W 1884 r. zbudowano odgałęzienie do Trzebnicy. Budynek dworca powstał na przełomie 1885/1886. W latach 1901 i 1937 powstały na stacji nastawnie. W 1928 roku, po włączeniu Psiego Pola do Wrocławia zmieniono nazwę stacji. Po drugiej wojnie światowej do stacji Psie Pole docierały jako pierwsze nieregularne pociągi wojskowe. W lipcu 1945 r., po prowizorycznej odbudowie mostu na rzece Widawie, wznowiono ruch do Wrocławia Nadodrza. Po wstrzymaniu ruchu do Trzebnicy w 2000 r. dokonano przebudowy stacji. Wjazd na ową linię z peronów stał się niemożliwy. Stacja obsługiwała dwie bocznice zakładowe - do PZL Hydral i do firmy Stolbud. Tę pierwszą rozebrano w 2012 r. W kierunku Zakrzowa kursuje pociąg zdawczy do tamtejszego Polaru. Dziś stacja obsługuje pociągi do Kluczborka i do Trzebnicy. Budynek dworca wyremontowano w 2009 r. w ramach uruchomienia linii do Trzebnicy. Czynna jest tylko jedna nastawnia od strony Oleśnicy która kieruje także ruchem do Trzebnicy (moose - głównie w oparciu o stronę Marcina Covalusa Kowalczyka).

  • /foto/4485/4485239m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/8287/8287950m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/250/250335m.jpg
    1906
  • /foto/5004/5004799m.jpg
    1906
  • /foto/335/335877m.jpg
    1909 - 1911
  • /foto/100/100549m.jpg
    1910
  • /foto/8821/8821026m.jpg
    1910
  • /foto/283/283370m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/337/337817m.jpg
    1921
  • /foto/6/006371m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/3650/3650618m.jpg
    1935
  • /foto/6570/6570725m.jpg
    1939
  • /foto/11/11759m.jpg
    2004
  • /foto/113/113343m.jpg
    2006
  • /foto/113/113346m.jpg
    2006
  • /foto/113/113348m.jpg
    2006
  • /foto/113/113350m.jpg
    2006
  • /foto/113/113352m.jpg
    2006
  • /foto/113/113353m.jpg
    2006
  • /foto/130/130090m.jpg
    2007
  • /foto/130/130092m.jpg
    2007
  • /foto/130/130095m.jpg
    2007
  • /foto/156/156914m.jpg
    2007
  • /foto/156/156915m.jpg
    2007
  • /foto/156/156916m.jpg
    2007
  • /foto/8442/8442970m.jpg
    2008
  • /foto/276/276291m.jpg
    2009
  • /foto/276/276092m.jpg
    2009
  • /foto/285/285026m.jpg
    2009
  • /foto/3545/3545627m.jpg
    2012
  • /foto/4566/4566705m.jpg
    2014
  • /foto/4566/4566742m.jpg
    2014
  • /foto/4657/4657245m.jpg
    2014
  • /foto/4657/4657246m.jpg
    2014
  • /foto/9367/9367789m.jpg
    2014
  • /foto/9688/9688596m.jpg
    2014
  • /foto/5560/5560707m.jpg
    2015
  • /foto/9678/9678504m.jpg
    2022
  • /foto/9678/9678666m.jpg
    2022
  • /foto/9783/9783775m.jpg
    2022

Aukcje internetowe

Poprzednie: ul. Piłsudskiego Józefa (Чорновола Вячеслава) Strona Główna Następne: Nesterowce (Нестерівці)


bystrzak2000 | 2006-10-15 11:28:43
Stacja znajduje się przy Dobroszyckiej, a nie przy Sobieskiego. Adres miszkań w budynku to Dobroszycka 2 oraz 2a.
kate16 | 2006-10-15 17:45:10
Ulica Dobroszycka wchodzi o obręb osiedla Psie Pole a nie Zakrzów .
PP | 2006-10-15 21:55:15
Prawda
esski | 2006-10-16 06:27:08
O Dobroszycka!!! to ta ulica o ktorej istnienie walczyli mieszkancy i Komisjka Nazewnictwa Ulic przy TMW przez dlugie lata. Okazalo sie bowiem, iz po oddaniu do eksploatacji dwupasmowej ul Sobieskiego pewien , ze napisze "ktos" nie umiescil ul Dobroszyckiej w planie miasta i w wielu innych dla istnienia ulicy miejscach, ulica nie byla zlikwidowana uchwala rady miejskiej lecz machnieta reka czy to inwestora a moze jakiegos wazniaka partyjnego, ktoremu byc moze nie podobal sie jakis przybleda przy taaaaaaaaaaaakiej szerokiej, wielomapsmnowej jezdni. Dopiero pod koniec lat 80 sprawe pozytywni dla mieszkancow ul Dobroszyckiej zalatwiono To samo stalo sie z zapomniana przez wszystkich ulica Sieminskiego. stal przy nieji zapewne do dzis stoi jedynie maly budyneczek stykajacy sie z torami kolejowymi na Opole, ulica istniala na planach miasta jeszcze w latach 50, nastepnie zniknela, by po mojej interwencji w KNU a nastepnie w radzie miasta przywrocic ja do zycia.
piter | 2006-10-16 23:29:57
Siemieńskiego we Wrocławiu - Kleczków ?
esski | 2006-10-18 00:28:02
NIe, sorka, nie, to nie Siemienskiego.. z tych kilku tysiecy km od wrocka porabala mi sie nazwa, w tym przypadku chodzi o odrodzenie nazwy ulicy Karola Skibinskiego, uliczka odkad pamietam ma ledwie co wybrukowana powierzchnie i sluzyla zapewne przed wielu laty jako droga na Brochow , w czasie kiedy byc moze nie bylo jeszcze ul Karwianskiej, byc moze Karwianska wybudowana zostala wraz z wiaduktem ponad torami na Olawe -Opole , stad moje przypuszczenie iz Skibinskiego istniala zanim powstala linia kolejowa na Opole , po czym zostala zapomniana w momencie otwarcia wiaduktu na Karwianskiej.
LEWRO | 2006-10-18 17:25:02
Drobna uwaga "dla ścisłości": nie ma ulicy Karwiańskiej lecz KARWIŃSKA (nazwa od miasta Karwina czy też Karvina na Zaolziu )