MENU
Dworzec kolejowy w Samborze, stan dzisiejszy. Widok od strony zachodniej. Sobota, 15 sierpnia 2015 r.

Dodał: Krzysiek_2° - Data: 2020-05-19 13:40:04 - Odsłon: 4736
15 sierpnia 2015

Data: 2015:08:15 14:35:32   ISO: 200   Ogniskowa: 24 mm   Aparat: Canon EOS 60D   Przysłona: f/18   Ekspozycja: 1/160 s  


  • /foto/8265/8265822m.jpg
    1915
  • /foto/8380/8380409m.jpg
    1915
  • /foto/8865/8865365m.jpg
    1937
  • /foto/10269/10269560m.jpg
    1939
  • /foto/8713/8713842m.jpg
    2015
  • /foto/9435/9435110m.jpg
    2017

Krzysiek_2°

Poprzednie: Cerkiew Zaśnięcia Bogarodzicy Strona Główna Następne: Dworzec kolejowy Sambor


Krzysiek_2 | 2021-01-20 03:11:18 | edytowany: 2021-01-20 03:16:04
Czy można dotychczas wprowadzone na portal zdjęcia z dworca kolejowego w Samborze i stacji kolejowej w Samborze, które dotychczas nie były powiązane z żadną linią kolejową, połączyć z tak samo nazwanymi przeze mnie obiektami, ale już sprzężonymi z linią Sambor-Sianki ( ) ? Aby nie robić bałaganu, to do tych nowych obiektów nie wprowadziłem żadnych zdjęć, stąd jeśli admin uzna, że można te nowe obiekty usunąć, spokojnie można to zrobić, natomiast scalić z założoną linią Sambor-Sianki dotąd istniejące na portalu obiekty wraz z zawartymi w nich fotografiami. W przyszłości może pojawić się problem, że na portal trafią fotografie z innych linii kolejowych wyprowadzonych z węzła w Samborze (do Lwowa, Chyrowa i Stryja), ale to już chyba nie będzie stanowiło jakiegoś większego kłopotu.
maras | 2021-01-20 14:20:52
Pozakładałem wsie, poprzypisywałem, usunąłem zdublowane obiekty (np. stacja Sambor i dworzec Sambor) i można już przy tej linii coś robić. Na portalu polska-org.pl mamy ułożone linie kolejowe względem kilometrażu. Tutaj trzeba by chyba wymyślić jakąś numerację, bo kilometraż to nawet nie wiem, gdzie szukać, a i za bardzo... :) No, w każdym bądź razie trochę popracowałem :)
Krzysiek_2 | 2021-01-20 14:39:21
Jeszcze raz bardzo dziękuję. Starałem się wstawiać poszczególne stacje po kolei (od Sambora w stronę Sianek), ale wklejały się dokładnie na odwrót. Kilometraż znajdę, gorzej będzie z mostami, tunelami itp., ale można je poutykać między poszczególne stacje i przystanki. I jeszcze jedna ważna kwestia. Czy można coś zrobić, aby jakże ważna stacja w Siankach "wróciła" na właściwą stronę granicy - bo wszystkie zdjęcia lądują w polskiej części portalu, chociaż w polskim powiecie bieszczadzkim nie ma nawet jednego metra torów linii Sambor-Sianki?
maras | 2021-01-20 15:15:36
Hmm, wydaje się słuszna uwaga...
Parsley | 2021-01-20 17:54:44
Z kilometrażem stacji i przystanków może być kłopot. Na oficjalnych stronch z rozkładami jazdy kolei ukraińskich ( podany jest kilometraż taryfowy, który ma się nijak do rzeczywistego (np. na linii Lwów-Sianki odcinek Lwów Główny - Obroszyn kilometraż taryfowy to 0 km a faktyczny ponad 10 km, kolejna stacja Stawczyn ma kilometraż 6,1 (rzeczywisty 16,6 km). Zbliżony do rzeczywistego kilometraż podaje oficjalna mapa sieci lwowskiej dyrekcji (. Problem w tym, że jest to kilometraż dwukierunkowy (należałoby ustalić jeden kierunek), po drugie kilometraż podany jest z dokładnością 1 km, po trzecie nie wszystkie przystanki mają kilometraż w obu kierunkach (np. st. Sianki ma tylko jedną wartość 103 km). Po czwarte, często kilometraż na tej mapie jest nieczytelny (szczególnie w rejonie Lwowa). Po piąte, obiekty pośrednie muszą mieć interpolowany kilometraż (np. most kolejowy leżący ok 400 m przed przystankiem Терешів Спас (25,0 km) powinien mieć kilometraż 24,6. Wspomnę jeszcze tylko problem z nazewnictwem stacji kolejowych. Bardzo często nazwa różni się od nazwy miejscowości. (np. przystanek з.п. Бенькове i wieś Беньова (Beniowa)), gorzej gdy sama kolej ukraińska nie wie jak nazwywa się przystanek, tj. gdy nazwa w rozkładzie jazdy jest różna od nazwy na mapie (np.: Турочки (rozkład) i Турички (na mapie)). Reasumując, jeżeli nie znajdzie się inne źródło, należy przyjąć mapę sięci kolejowej dyrekcji lwowskiej, wybierać kilometraż zgodny z kierunkiem relacji (np. Sambor 0,0 km - Użhorod 193,0 km), obiekty pośrednie interpolować na podstawie GoogleEarth, kilometraż podawać z dokładnością jednego miejsca po przecinku. Odnośnie do nazw uważam, że nazwy stacji i przystanków muszą odpowiadać rzeczywistej nazwie obiektu a nie nazwie miejscowości.
Krzysiek_2 | 2021-01-20 22:53:18 | edytowany: 2021-01-20 22:55:45
Dziękuję za bardzo rzeczowy i ciekawy wpis. Również i ja wcześniej dostrzegłem wiele niekonsekwencji w nazewnictwie kolejowym i "cywilnym". Dochodzą do tego jeszcze różnorakie rusycyzmy - a nawet i polonizmy, bo np. zasygnalizowane w Twoim wpisie Турочки (rozkład) i Турички (na mapie) to kalka polskiej nazwy miejscowości (i być może przedwojennego przystanku) Tureczki Niżne, zaś nazwa dzisiejszej wsi to oficjalnie Нижній Ту́рів, chociaż przystanek znajduje się zapewne w części wsi zwanej Турочки Нижні). Ze strony zrobiłem wyciąg kilometrażowo-nazewniczy, chociaż i tam są z pewnością pomyłki (strona redagowana jest po rosyjsku i niekiedy zapis ukraiński w nazwie stacji jest zruszczony). Kilometraż linii Sambor-Sianki, dość dokładny, nie jest liczony od Sambora, tylko od leżącej już dość blisko Lwowa węzłowej stacji Obroszyn (ukr.Оброшин). Sambor znajduje się na 66,800 km, natomiast Sianki na 156,200 km. Spis stacji, kilometraż, nazwy administracyjne miejscowości ukraińskie i polskie wstawię do opisu linii kolejowej Sambor-Sianki.
Parsley | 2021-01-21 00:52:06
Nie jestem pewien czy słusznie wybrałeś źródło kilometrażu z portalu railwayz.info. Ewidentnie jest to pozostałość kilometrażu radzieckiego, z wiadomych względów nie stosowany na Ukrainie (przynajmniej oficjalnie). W przypadku linii Sambor-Sanki (a dokładniej Obroszyn-Czop) nie widać problemu, bo mieści się w granicach jednego państwa, ale np. dla odcinka Lwów-Stryj będzie to kilometraż na trasie Moskwa-Czop! o długości 1746,500 km.
Krzysiek_2 | 2021-01-21 01:19:42
Coś chciałem po prostu wybrać :) Zawsze można od wszystkich wielkości odjąć 66,800 km. Chyba że kilometr kilometrowi nierówny - i znając nieco realia dzisiejszej Ukrainy, wcale bym się nie zdziwił. Zanim podejmę jakąś decyzję, obejrzę jednak trochę swoich zdjęć z Ukrainy (także z Zakarpacia) - może będą tam jakieś oznaczenia związane z kilometrażem. Zobaczę, czy są to dane nawiązujące do przedstawionych w railwayz.info, czy jeszcze jakieś inne.