MENU
Wyjazd ze stacji Wałbrzych Miasto w stronę Wrocławia. Na skarpie nastawnia wykonawcza WM1, która dawniej obsługiwała także sekcję torów postojowych - 8, dziś rozgrabionych i zarośniętych. Pomoc w opisie Moose.

Dodał: ragnar° - Data: 2010-10-20 21:43:54 - Odsłon: 4984
październik 2010


Od lat 20. do lat 90. stacja miała 6 torów głównych, 8 bocznych w grupie towarowej i 9 ładunkowych w części towarowej. W latach 2000 pozostały 2 tory główne, 1 tor główny dodatkowy (5) i 3 boczne w grupie towarowej. Część ładunkową zlikwidowano. Istniała jeszcze bocznica do fabryki porcelany. Po przebudowach w latach 2015-2018 2 tory główne, 2 tory boczne w grupie towarowej (odbudowano tor nr 3), pozostałe za torem 5 zlikwidowano, w tym bocznicę do fabryki porcelany. Zlikwidowano również tor wyciągowy za nastawnią WM1, a nastawnię wyłączono.

  • /foto/392/392952m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/245/245007m.jpg
    1924
  • /foto/3668/3668695m.jpg
    1936
  • /foto/10679/10679424m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/9271/9271554m.jpg
    1997
  • /foto/8711/8711890m.jpg
    1998
  • /foto/9271/9271555m.jpg
    1998
  • /foto/10042/10042858m.jpg
    2003
  • /foto/6197/6197699m.jpg
    2003
  • /foto/9234/9234750m.jpg
    2004
  • /foto/9234/9234751m.jpg
    2004
  • /foto/10212/10212000m.jpg
    2005
  • /foto/49/49704m.jpg
    2005
  • /foto/9011/9011604m.jpg
    2005
  • /foto/9606/9606543m.jpg
    2007
  • /foto/156/156078m.jpg
    2007
  • /foto/9636/9636524m.jpg
    2007
  • /foto/235/235773m.jpg
    2008
  • /foto/235/235775m.jpg
    2008
  • /foto/235/235778m.jpg
    2008
  • /foto/263/263323m.jpg
    2009
  • /foto/8646/8646555m.jpg
    2009
  • /foto/9362/9362573m.jpg
    2009
  • /foto/9362/9362579m.jpg
    2009
  • /foto/5722/5722303m.jpg
    2009
  • /foto/325/325649m.jpg
    2010
  • /foto/439/439179m.jpg
    2011
  • /foto/368/368969m.jpg
    2011
  • /foto/396/396062m.jpg
    2011
  • /foto/400/400513m.jpg
    2011
  • /foto/400/400514m.jpg
    2011
  • /foto/3909/3909922m.jpg
    2013
  • /foto/4177/4177100m.jpg
    2013
  • /foto/4294/4294741m.jpg
    2013
  • /foto/4294/4294752m.jpg
    2013
  • /foto/4654/4654020m.jpg
    2014
  • /foto/4664/4664172m.jpg
    2014
  • /foto/4664/4664174m.jpg
    2014
  • /foto/4664/4664187m.jpg
    2014
  • /foto/4664/4664195m.jpg
    2014
  • /foto/4664/4664201m.jpg
    2014
  • /foto/4667/4667350m.jpg
    2014
  • /foto/4667/4667372m.jpg
    2014
  • /foto/4714/4714509m.jpg
    2014
  • /foto/4752/4752898m.jpg
    2014
  • /foto/4798/4798710m.jpg
    2014
  • /foto/4803/4803163m.jpg
    2014
  • /foto/4813/4813461m.jpg
    2014
  • /foto/4813/4813467m.jpg
    2014
  • /foto/4813/4813493m.jpg
    2014
  • /foto/4813/4813499m.jpg
    2014
  • /foto/4813/4813505m.jpg
    2014
  • /foto/4820/4820498m.jpg
    2014
  • /foto/4820/4820514m.jpg
    2014
  • /foto/4842/4842084m.jpg
    2014
  • /foto/4955/4955747m.jpg
    2014
  • /foto/4958/4958742m.jpg
    2014
  • /foto/5101/5101737m.jpg
    2014
  • /foto/5106/5106829m.jpg
    2014
  • /foto/5106/5106855m.jpg
    2014
  • /foto/5109/5109195m.jpg
    2014
  • /foto/5145/5145451m.jpg
    2014
  • /foto/5153/5153657m.jpg
    2014
  • /foto/5154/5154041m.jpg
    2014
  • /foto/5241/5241606m.jpg
    2015
  • /foto/5275/5275771m.jpg
    2015
  • /foto/5422/5422595m.jpg
    2015
  • /foto/5424/5424871m.jpg
    2015
  • /foto/5424/5424905m.jpg
    2015
  • /foto/5424/5424909m.jpg
    2015
  • /foto/5472/5472657m.jpg
    2015
  • /foto/5472/5472660m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649125m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649130m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649138m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649160m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649187m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649193m.jpg
    2015
  • /foto/5760/5760286m.jpg
    2015
  • /foto/5798/5798274m.jpg
    2015
  • /foto/5894/5894114m.jpg
    2015
  • /foto/5824/5824478m.jpg
    2015
  • /foto/5824/5824479m.jpg
    2015
  • /foto/5824/5824481m.jpg
    2015
  • /foto/5894/5894204m.jpg
    2015
  • /foto/5894/5894206m.jpg
    2015
  • /foto/5838/5838014m.jpg
    2016
  • /foto/5838/5838016m.jpg
    2016
  • /foto/5838/5838025m.jpg
    2016
  • /foto/5838/5838034m.jpg
    2016
  • /foto/5874/5874838m.jpg
    2016
  • /foto/5874/5874842m.jpg
    2016
  • /foto/5966/5966196m.jpg
    2016
  • /foto/5975/5975204m.jpg
    2016
  • /foto/6005/6005988m.jpg
    2016
  • /foto/6031/6031452m.jpg
    2016
  • /foto/6046/6046493m.jpg
    2016
  • /foto/6068/6068653m.jpg
    2016
  • /foto/6078/6078382m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106768m.jpg
    2016
  • /foto/6281/6281748m.jpg
    2016
  • /foto/6392/6392852m.jpg
    2016
  • /foto/6590/6590418m.jpg
    2017
  • /foto/6824/6824036m.jpg
    2017
  • /foto/6824/6824038m.jpg
    2017
  • /foto/6886/6886125m.jpg
    2017
  • /foto/6921/6921828m.jpg
    2017
  • /foto/6931/6931238m.jpg
    2017
  • /foto/7365/7365069m.jpg
    2018
  • /foto/7365/7365071m.jpg
    2018
  • /foto/7365/7365073m.jpg
    2018
  • /foto/7913/7913803m.jpg
    2019
  • /foto/8340/8340755m.jpg
    2019
  • /foto/8340/8340756m.jpg
    2019
  • /foto/8443/8443333m.jpg
    2020
  • /foto/8443/8443364m.jpg
    2020
  • /foto/8443/8443387m.jpg
    2020
  • /foto/8443/8443394m.jpg
    2020
  • /foto/9009/9009369m.jpg
    2020
  • /foto/9009/9009370m.jpg
    2020
  • /foto/9009/9009374m.jpg
    2020
  • /foto/9009/9009379m.jpg
    2020
  • /foto/9009/9009384m.jpg
    2020
  • /foto/9563/9563178m.jpg
    2021
  • /foto/9563/9563179m.jpg
    2021
  • /foto/9627/9627317m.jpg
    2021
  • /foto/9627/9627318m.jpg
    2021
  • /foto/9627/9627319m.jpg
    2021
  • /foto/9650/9650894m.jpg
    2021
  • /foto/9650/9650879m.jpg
    2021
  • /foto/9759/9759843m.jpg
    2022
  • /foto/9759/9759845m.jpg
    2022
  • /foto/9759/9759987m.jpg
    2022
  • /foto/9759/9759989m.jpg
    2022
  • /foto/9814/9814726m.jpg
    2022
  • /foto/9814/9814728m.jpg
    2022
  • /foto/10722/10722259m.jpg
    2023
  • /foto/10735/10735091m.jpg
    2023

ragnar°

Strona Główna Następne: Panoramy i widoki Wilna


Ryszard Kumorek | 2010-10-22 22:28:36
Czy tor na skarpie,powyżej nastawni nie jest przypadkiem zaczątkiem linii,która miała poprzez Sandberg i Salzbrunn do Adelsbach połączyć się z projektowaną linią kolejową ze Świebodzic do Sędziszowa?
moose | 2010-10-23 13:07:53
- tak.
Trójgarb | 2019-08-19 21:20:46 | edytowany: 2019-08-19 21:22:05
Z ciekawością odkryłem dawną koncepcję obwodnicy kolejowej Wałbrzycha , ale tor przy dawnej nastawni na pewno nie był zaczątkiem nowej linii kolejowej, Jak się przypatrzyć tym planom budowlanym, to nasuwa się stwierdzenie, że "papier wszystko przyjmie", co nie zmienia faktu, że przyjemnie to sobie wyobrazić. ;-)
moose | 2019-08-19 21:28:28
Zbyt wiele kosztownych przepraw nad dolinami po drodze, ale koncepcja była przedstawiana w czasie kiedy Prusy były jeszcze bardzo bogate i mogły sobie pozwolić na imponujące realizacje. Prawdopodobnie to tylko projekt szkoleniowy, ale powstał w czasie gdy tunel pod Brzezinką był w złym stanie i groziło mu zawalenie, co zresztą miało miejsce w 1909 r.
zbyszek1030 | 2016-05-01 19:43:59
Gdy miałem tam praktykę tor wyciągowy był bardzo długi i nie miał kozła oporowego. Koniec toru był zasypany tłuczniem.Co było pod tłuczniem nie wiem.
zbyszek1030 | 2016-05-01 19:49:01
Urządzenia srk były elektryczne suwakowe,takie jak na nastawni dysponującej.Semafory świetlne niemieckie.Sygnały obowiązywały na nich w/g dodatku na DOKP Wrocław przepisów o sygnalizacji E-1.
vooiteg | 2019-05-15 23:30:46
Kto mnie uprzedził i założył obiekt dla tej nastawni ? ;-) Niepotrzebnie, zamierzałem przekształcić obiekt "Nastawnie stacji WM" właśnie na nastawnię WM1 i tu przerzucić jej zdjęcia oraz znaczyć na mapie, teraz mamy dwa te same obiekty. :-)
moose | 2019-05-16 10:03:12
Noc mnie zmorzyła z porządkowaniem stacji, ale teraz już ukończone, a obiekty pogrupowane.