MENU
Most kolejowy nad Prutem w Jaremczu. Źródło: www.polona.pl, sygn.: Poczt.14570.

Dodał: Parsley° - Data: 2022-06-09 18:18:40 - Odsłon: 1581
Rok 1902


Most kolejowy nad Prutem, zaprojektowany przez inżyniera Stanisława Rawicza-Kosińskiego, był mostem kamiennym o największej w ówczesnej Europie rozpiętości łuku (65 m). Jego długość całkowita wynosiła 205 m, a wysokość 32 m. Został zniszczony przez wycofujące się wojska rosyjskie w 1917 r., później odbudowano go w latach 1925-27, ale wysadziły go wojska niemieckie w 1944 r. Władze radzieckie nie odbudowały mostu, zastępując go dość banalną konstrukcją.

  • /foto/10356/10356392m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/10356/10356393m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/9895/9895505m.jpg
    1929
  • /foto/7934/7934286m.jpg
    1930
  • /foto/8104/8104676m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/7934/7934296m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/7934/7934210m.jpg
    2015

Cyfrowa Biblioteka Narodowa / www.polona.pl CBN Polona

Poprzednie: Most kolejowy 1 (Jaremcze / rz. Prut) Strona Główna Następne: Synowódzko Wyżne (Верхнє Синьовидне)


Krzysiek_2 | 2022-09-18 19:33:03 | edytowany: 2022-09-18 19:40:37
To jest most nr 1 w Jaremczu, jeszcze w pierwszej wersji sprzed I wojny św. W odbudowanym dodano po jednym prześwicie nad lukiem (po pięć zamiast czterech). Przy moście nr 2 chyba nigdy nie było równoległego mostu drogowego.
Parsley | 2022-09-18 19:40:44
Masz rację, przeniosłem. Ten też powinien być przeniesiony .