Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Parsley
Parsley
Parsley
maras - Administrator
Parsley
Parsley
Parsley
Parsley
McAron
Parsley
Parsley
Parsley
maras - Administrator
Parsley

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Antoni Kuczek°

wito (2021-01-26 11:29:01) Łyczakowski tak, ale nie cywilny. Ten raczej w miejscu zwanym dawniej Chołm Sławy. Dziś Pole Marsowe.



Krzysiek_2°

Krzysiek_2 (2021-01-20 03:11:18) Czy można dotychczas wprowadzone na portal zdjęcia z dworca kolejowego w Samborze i stacji kolejowej w Samborze, które dotychczas nie były powiązane z żadną linią kolejową, połączyć z tak samo nazwanymi przeze mnie obiektami, ale już sprzężonymi z linią Sambor-Sianki ( ) ? Aby nie robić bałaganu, to do tych nowych obiektów nie wprowadziłem żadnych zdjęć, stąd jeśli admin uzna, że można te nowe obiekty usunąć, spokojnie można to zrobić, natomiast scalić z założoną linią Sambor-Sianki dotąd istniejące na portalu obiekty wraz z zawartymi w nich fotografiami. W przyszłości może pojawić się problem, że na portal trafią fotografie z innych linii kolejowych wyprowadzonych z węzła w Samborze (do Lwowa, Chyrowa i Stryja), ale to już chyba nie będzie stanowiło jakiegoś większego kłopotu.

maras - Administrator (2021-01-20 14:20:52) Pozakładałem wsie, poprzypisywałem, usunąłem zdublowane obiekty (np. stacja Sambor i dworzec Sambor) i można już przy tej linii coś robić. Na portalu polska-org.pl mamy ułożone linie kolejowe względem kilometrażu. Tutaj trzeba by chyba wymyślić jakąś numerację, bo kilometraż to nawet nie wiem, gdzie szukać, a i za bardzo... :) No, w każdym bądź razie trochę popracowałem :)

Krzysiek_2 (2021-01-20 14:39:21) Jeszcze raz bardzo dziękuję. Starałem się wstawiać poszczególne stacje po kolei (od Sambora w stronę Sianek), ale wklejały się dokładnie na odwrót. Kilometraż znajdę, gorzej będzie z mostami, tunelami itp., ale można je poutykać między poszczególne stacje i przystanki. I jeszcze jedna ważna kwestia. Czy można coś zrobić, aby jakże ważna stacja w Siankach "wróciła" na właściwą stronę granicy - bo wszystkie zdjęcia lądują w polskiej części portalu, chociaż w polskim powiecie bieszczadzkim nie ma nawet jednego metra torów linii Sambor-Sianki?

maras - Administrator (2021-01-20 15:15:36) Hmm, wydaje się słuszna uwaga...

Parsley (2021-01-20 17:54:44) Z kilometrażem stacji i przystanków może być kłopot. Na oficjalnych stronch z rozkładami jazdy kolei ukraińskich ( podany jest kilometraż taryfowy, który ma się nijak do rzeczywistego (np. na linii Lwów-Sianki odcinek Lwów Główny - Obroszyn kilometraż taryfowy to 0 km a faktyczny ponad 10 km, kolejna stacja Stawczyn ma kilometraż 6,1 (rzeczywisty 16,6 km). Zbliżony do rzeczywistego kilometraż podaje oficjalna mapa sieci lwowskiej dyrekcji (. Problem w tym, że jest to kilometraż dwukierunkowy (należałoby ustalić jeden kierunek), po drugie kilometraż podany jest z dokładnością 1 km, po trzecie nie wszystkie przystanki mają kilometraż w obu kierunkach (np. st. Sianki ma tylko jedną wartość 103 km). Po czwarte, często kilometraż na tej mapie jest nieczytelny (szczególnie w rejonie Lwowa). Po piąte, obiekty pośrednie muszą mieć interpolowany kilometraż (np. most kolejowy leżący ok 400 m przed przystankiem Терешів Спас (25,0 km) powinien mieć kilometraż 24,6. Wspomnę jeszcze tylko problem z nazewnictwem stacji kolejowych. Bardzo często nazwa różni się od nazwy miejscowości. (np. przystanek з.п. Бенькове i wieś Беньова (Beniowa)), gorzej gdy sama kolej ukraińska nie wie jak nazwywa się przystanek, tj. gdy nazwa w rozkładzie jazdy jest różna od nazwy na mapie (np.: Турочки (rozkład) i Турички (na mapie)). Reasumując, jeżeli nie znajdzie się inne źródło, należy przyjąć mapę sięci kolejowej dyrekcji lwowskiej, wybierać kilometraż zgodny z kierunkiem relacji (np. Sambor 0,0 km - Użhorod 193,0 km), obiekty pośrednie interpolować na podstawie GoogleEarth, kilometraż podawać z dokładnością jednego miejsca po przecinku. Odnośnie do nazw uważam, że nazwy stacji i przystanków muszą odpowiadać rzeczywistej nazwie obiektu a nie nazwie miejscowości.

Krzysiek_2 (2021-01-20 22:53:18) Dziękuję za bardzo rzeczowy i ciekawy wpis. Również i ja wcześniej dostrzegłem wiele niekonsekwencji w nazewnictwie kolejowym i "cywilnym". Dochodzą do tego jeszcze różnorakie rusycyzmy - a nawet i polonizmy, bo np. zasygnalizowane w Twoim wpisie Турочки (rozkład) i Турички (na mapie) to kalka polskiej nazwy miejscowości (i być może przedwojennego przystanku) Tureczki Niżne, zaś nazwa dzisiejszej wsi to oficjalnie Нижній Ту́рів, chociaż przystanek znajduje się zapewne w części wsi zwanej Турочки Нижні). Ze strony zrobiłem wyciąg kilometrażowo-nazewniczy, chociaż i tam są z pewnością pomyłki (strona redagowana jest po rosyjsku i niekiedy zapis ukraiński w nazwie stacji jest zruszczony). Kilometraż linii Sambor-Sianki, dość dokładny, nie jest liczony od Sambora, tylko od leżącej już dość blisko Lwowa węzłowej stacji Obroszyn (ukr.Оброшин). Sambor znajduje się na 66,800 km, natomiast Sianki na 156,200 km. Spis stacji, kilometraż, nazwy administracyjne miejscowości ukraińskie i polskie wstawię do opisu linii kolejowej Sambor-Sianki.

Parsley (2021-01-21 00:52:06) Nie jestem pewien czy słusznie wybrałeś źródło kilometrażu z portalu railwayz.info. Ewidentnie jest to pozostałość kilometrażu radzieckiego, z wiadomych względów nie stosowany na Ukrainie (przynajmniej oficjalnie). W przypadku linii Sambor-Sanki (a dokładniej Obroszyn-Czop) nie widać problemu, bo mieści się w granicach jednego państwa, ale np. dla odcinka Lwów-Stryj będzie to kilometraż na trasie Moskwa-Czop! o długości 1746,500 km.

Krzysiek_2 (2021-01-21 01:19:42) Coś chciałem po prostu wybrać :) Zawsze można od wszystkich wielkości odjąć 66,800 km. Chyba że kilometr kilometrowi nierówny - i znając nieco realia dzisiejszej Ukrainy, wcale bym się nie zdziwił. Zanim podejmę jakąś decyzję, obejrzę jednak trochę swoich zdjęć z Ukrainy (także z Zakarpacia) - może będą tam jakieś oznaczenia związane z kilometrażem. Zobaczę, czy są to dane nawiązujące do przedstawionych w railwayz.info, czy jeszcze jakieś inne.



Krzysiek_2°

Krzysiek_2 (2021-01-20 23:37:04) Mam gorącą prośbę do internautów odwiedzających nasz portal. Gdyby ktoś dotarł do zdjęcia kamiennego mostu w Jaworze, wysadzonego jesienią 1944 r., bardzo proszę o zamieszczenie reprodukcji lub podanie linka do strony z fotografią. Dom rodzinny mojego Taty znajdował się bezpośrednio przy moście. Jako ośmioletni chłopiec widział żołnierzy niemieckich zakładających ładunki wybuchowe pod filarami mostu. Obiekt bardzo przypominał nasz sudecki most w Lewinie Kłodzkim (zresztą jeden i drugi oddano do użytku w tym samym 1905 roku!). Wiem, że istniała widokówka z mostem w Jaworze, jednak sam nigdy na nią nie natrafiłem. Oczywiście rysunki i fotografie z publikacji również mnie (i Tatę) bardzo interesują.



blatro°

Krzysiek_2 (2021-01-20 14:03:47) Widokówkę można też podpiąć pod dworzec kolejowy w Starym Samborze (prawy dolny obrazek)

maras - Administrator (2021-01-20 14:23:15) Ok.

Krzysiek_2 (2021-01-20 15:22:39) Wkleiło się, ale... nie w Stary Sambor, tylko Sambor.



Krzysiek_2°

Krzysiek_2 (2021-01-20 14:10:55) Znacznik stacji w tej chwili (20. 01. 2021 r.) wstawiony jest w złym miejscu. Ten przystanek to Górna Jawora (Wyżnaja Jawora). Stacja Jawora znajduje się bardziej na południe, bliżej Turki (naprzeciwko przysiółka Stodółka/Stodiłka), na lewym brzegu rzeki Stryj. Jest też zaznaczona na mapie podkładowej.

maras - Administrator (2021-01-20 14:22:08) Ok.

Krzysiek_2 (2021-01-20 15:21:24) Dziękuję :)



Krzysiek_2°

maras - Administrator (2021-01-20 13:40:15) Załozyłeś już obiekt stacji w maju zeszłego roku. Zdjęcie przenoszę do tamtego, a to usuwam aby nie było dubla.

Krzysiek_2 (2021-01-20 14:04:22) Ogromne podziękowania za pomoc!



Krzysiek_2°

maras - Administrator (2021-01-19 22:16:18) Ustawiłem "Źródła Dniestru" jako obiekt nadrzędny dla "Źródła Dniestru (Витік Дністра)", bo chyba taki był zamysł... Wcześniej wyglądały jak byty równorzędne.

Krzysiek_2 (2021-01-19 23:08:24) Dziękuję :)



sawa°

marko (2020-07-15 22:22:09) Kapitalny materiał zdjęciowy, ale opis wystawy trzeba by przeredagować, bo chyba był tłumaczony bezpośrednio z ukraińskiego przy pomocy Google Translator - sporo w nim lapsusów językowych, Włodzimierz Dzieduszycki był polskim hrabią, więc chyba nie chciałby być "Wołodymyrom Diduszyckim", no i tę angielską transliterację nazw własnych lepiej zamienić na polską.

sawa (2020-07-16 09:14:25) Tak, tłumaczenie nie jest moje, zauważyłam też to nazwisko, jak i inne i miałam problem czy zostawić, czy zmienić na polsko brzmiące. Ten tekst napisany w 1887 r. przez Iwana Franko (Іван Якович Франко) , nie wiem czy napisany był w oryginale po polsku czy po rosyjsku, ale prawdopodobnie po polsku. Nie zagłębiając się bardziej i błądząc tym samym, skopiowałam i wkleiłam tak jak leci. Mogłam zrezygnować z tego opisu, ale jest taki ciekawy, że szkoda byłoby się z nim nie zapoznać, a już na pewno nie wolno mi poprawiać czyjegoś tekstu. Z drugiej strony my też mówimy np. Włodzimierz Wysocki, a nie Владимир Семёнович Высоцкий .... hmm ... ale rozumiem Twój niesmak :)

marko (2020-07-18 02:37:23) Zerknąłem poprzez link na oryginalny tekst i widzę, że był napisany po ukraińsku. Sam Franko mógł go napisać albo po polsku (bo doskonale znał nasz język), albo po ukraińsku, nie wiem czy jako galicyjski Ukrainiec pisywał kiedykolwiek po rosyjsku. Chodziło mi o to, że gdybym pisał po ukraińsku, to pewnie napisałbym Володимир Дідушицький, bo oni ukrainizują większość nazw własnych (tak jak my polonizujemy, choćby wspomnianego przez Ciebie Wysockiego), ale zamieszczony tu tekst jest przetłumaczony na polski, więc nazwy polskie, zakorzenione w naszej historii, naturalniej wyglądałyby napisane zgodnie z polską ortografią - Mikuliczyn, a nie Mykulychyn itd. Poza tym jest tam parę zwrotów żywcem przeniesionych z ukraińskiego - jeśli nie miałabyś nic przeciwko temu, to w wolnej chwili mógłbym dokonać małej korekty; nie chodzi mi tu o "poprawianie czyjegoś tekstu", bo są to usterki wynikające jedynie z ułomności mechanicznego Google tłumacza lub pewnego braku wyczucia języka polskiego, jeśli przekładu dokonał człowiek.

sawa (2020-07-18 08:44:35) Będę Ci wdzięczna jeżeli poprawisz wg swojego uznania. Można też w paru słowach ustosunkować się do owego tekstu lub nie :)

marko (2020-07-18 23:37:12) Ściągnąłem już oryginał i po niedzieli zabiorę się za poprawę. Najbardziej rozbawił mnie fakt, że Google tłumacz (bo chyba nie człowiek) z rzeki San zrobił rzekę Xiang (to chyba gdzieś w Chinach musi być). :)

sawa (2020-07-19 08:38:53) Miałam wątpliwości czy dodać to tłumaczenie w tej wersji, ale język ukraiński jest mi obcy, no i te bukwy :). Dodam jeszcze, że autorem tych wspaniałych fotografii był i przewodnik . A tak nawiasem pytając, jesteś mieszkańcem Ukrainy, czy tylko turystą ?

marko (2020-07-19 16:03:04) Jestem normalnym, rodowitym Polakiem z Polski, a turystą bywam od czasu do czasu. :)

sawa (2020-07-21 09:21:05) :)

marko (2020-07-21 14:44:40) No to chyba skończyłem - może tak być?

sawa (2020-07-21 20:06:16) Dzięki, wyśmienicie, choć wyobrażam sobie ile trudności sprawiło przetłumaczenie nazw geograficznych, dla mnie to było wręcz niemożliwe do przebrnięcia. :)

Krzysiek_2 (2021-01-19 01:15:30) Proponuję w podpisie zmienić zwrot "z gminy Beniowa" na "ze wsi Beniowa", gdyż Beniowa do 1934 r. stanowiła tzw. odrębną gminę jednostkową, obejmującą teren tylko tej wsi wraz z polami i lasami należącymi do jej mieszkańców. Później weszła w skład gminy Sianki. To zdjęcie wówczas "przeskoczyłoby" do miejscowości Beniowa, chyba z automatu do dzisiejszej opuszczonej polskiej części Beniowej, na lewym brzegu Sanu, w powiecie bieszczadzkim (na "polskim" portalu nie ma jeszcze zdjęć z Beniowej). Swoją drogą automatyczne przekierowywanie zdjęć z dzisiejszej ukraińskiej strony Sanu do całkowicie wyludnionych polskich fragmentów dawnych wsi, jest często dosyć groteskowe - najlepszym przykładem jest jedna z największych stacji kolejowych w Karpatach, czyli stacja w Siankach, znajdująca się w całości w ukraińskim powiecie (rejonie) turczańskim, która jest przeniesiona do polskiego powiatu bieszczadzkiego i na "polską" część portalu.



maras - Administrator°

maras - Administrator (2021-01-19 00:19:10) Zdjęcie przeniesione z polska-org.pl dodane przez Kolekcja-BieniasiewiczT. .



Zdzisław K.°

Zdzisław K. (2021-01-15 10:15:07) Proszę administratora strony o pomoc. Umieszczam zdjęcia dotyczące Wilna pod adres Towarzystwo Gimnastyczne Sokół. Zdjęcia są niewidoczne na stronie. Popełniam błąd ?

maras - Administrator (2021-01-15 10:30:46) Dodajesz zdjęcia jako ukryte to ich nie widać. Poprawiłem.

maras - Administrator (2021-01-15 10:34:55) Taki obiekt przypisujemy do adresu, a nie bezpośrednio do miasta.

Zdzisław K. (2021-01-15 14:00:29) Dziękuję za pomoc.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10