Końcówkę linii kolejowej Kolei Świebodzickiej, odchodzącej od kopalni Gluckhilf (Victoria) do dzisiejszej stacji Wałbrzych Fabryczny uruchomiono w 1853 r. 14 lat później dotarła do stacji kolej od południa, od stacji Wałbrzych Główny, którą realizowało Państwo Pruskie - w dniu 15 sierpnia 1867 r. dojechał do stacji pierwszy pociąg. Dawniej główna stacja Wałbrzycha - przede wszystkim rozrządowa (Rangierbahnhof) dla dużych kopalni, przynajmniej do 1919 roku, tj. do wchłonięcia przez Wałbrzych Starego ...
Końcówkę linii kolejowej Kolei Świebodzickiej, odchodzącej od kopalni Gluckhilf (Victoria) do dzisiejszej stacji Wałbrzych Fabryczny uruchomiono w 1853 r. 14 lat później dotarła do stacji kolej od południa, od stacji Wałbrzych Główny, którą realizowało Państwo Pruskie - w dniu 15 sierpnia 1867 r. dojechał do stacji pierwszy pociąg. Dawniej główna stacja Wałbrzycha - przede wszystkim rozrządowa (Rangierbahnhof) dla dużych kopalni, przynajmniej do 1919 roku, tj. do wchłonięcia przez Wałbrzych Starego Zdroju i tamtejszej stacji kolejowej, realnie leżącej bliżej Wrocławia. Zdecydowanie znaczenie tej stacji podniosłaby realizacja planów rozbudowy miasta w jej kierunku, co jednak nie nastąpiło - zapewne z racji kryzysu gospodarczego z pocz. l. 20-tych. (cdmn.)
Show more
Show less